decrease font size Επαναφορά γραμματοσειράς increase font size
Αρχική Σελίδα elen

Απολογιστικό της 1ης διαδικτυακής εσπερίδας: «Στρατηγική Διείσδυσης σε αγορές του εξωτερικού, μέρος Α: Επιλογή χώρας, Έρευνα αγοράς, Μarketing» στις 4 Μαϊου 2022.

12/05/22 16:31

 

H στρατηγική διείσδυσης σε αγορές του Εξωτερικού με ιδιαίτερη έμφαση στην επιλογή της χώρας -στόχου, την έρευνα αγορά, τα εργαλεία marketing, τις στρατηγικές επικοινωνίας στο εξαγωγικό marketing και τα διαδικτυακά εργαλεία ήταν το θέμα της εναρκτήριας διαδικτυακής εσπερίδας, που πραγματοποιήθηκε στις 4 Μαΐου 2022, της πρώτης από τις πέντε που διοργανώνει το Επιμελητήριό μας με τίτλο: «Οι εξαγωγές από το Α εως το Ω».

Κατά την έναρξη της εκδήλωσης, τους συμμετέχοντες καλωσόρισε ο Α΄ Αντιπρόεδρος ΕΒΕΘ, κ. Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, ο οποίος στον χαιρετισμό του, αφού παρουσίασε εν τάχει τη σειρά των εξαγωγικών εσπερίδων που διοργανώνει το ΕΒΕΘ, αναφέρθηκε στη σημασία που έχει για τις επιχειρήσεις, που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στη διεθνή αγορά και να γίνονται συνεχώς πιο ανταγωνιστικές, να καλλιεργούν τις δεξιότητες των στελεχών τους και να τους δίνουν ευκαιρίες απόκτησης γνώσεων προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιούν τις παρεχόμενες ευκαιρίες για την αύξηση των εξαγωγών και την ανάπτυξη των συνεργασιών τους.

Στη συνέχεια ευχαρίστησε τον κ. Ιωάννη Σμυρλή, Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Υπουργείο Εξωτερικών και Πρόεδρο της Enterprise Greece, που με την παρουσία του τίμησε την εκδήλωση του Επιμελητηρίου και του έδωσε το λόγο για ένα σύντομο χαιρετισμό του.  Ο κ. Σμυρλής στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στις προσεκτικά σχεδιασμένες και δυναμικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, χάρη στις οποίες η χώρα μας προσαρμόστηκε ταχύτατα στην νέα πραγματικότητα που διαμόρφωσε η πανδημία COVID- 19, κερδίζοντας εύσημα διεθνώς, με την ελληνική οικονομία να επιδεικνύει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα και να εισέρχεται σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης.

Σε αυτή την επιτυχία, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, καθοριστικός ήταν ο ρόλος των  ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, οι οποίες κάτω από εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες κατάφεραν να αντέξουν. Πέτυχαν με επαγγελματισμό και σοβαρότητα όχι μόνο να διατηρήσουν τις ελληνικές εξαγωγές στα ποσοστά που κατείχαν πριν από το lock-down, αλλά σταδιακά να αυξήσουν το σύνολο των ελληνικών εξαγωγών.
Ο κ. Σμυρλής αναγνώρισε το γεγονός, ότι προκειμένου η χώρα να μπει και να παραμείνει σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης, πρέπει να αναμορφώσει και να ενισχύσει την παραγωγική της βάση, να προωθήσει τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους, ώστε αυτές να γίνουν πιο εξωστρεφείς και ανταγωνιστικές στις διεθνείς αγορές και ταυτόχρονα να αναδειχθεί σε έναν ελκυστικό και αξιόπιστο επενδυτικό προορισμό. Για το λόγο αυτό η Κυβέρνηση προέβη στην υλοποίηση ριζικών  και ουσιωδών μεταρρυθμίσεων. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται άλλωστε και η μεταρρύθμιση στο ΥΠΕΞ, που δημιουργεί μία νέα, ευέλικτη και πιο αποτελεσματική δομή εξωστρέφειας.

Ολοκληρώνοντας, ο Γενικός Γραμματέας επεσήμανε ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με κομβική γεωστρατηγική θέση , η οποία πληροί όλα τα κριτήρια για να πρωταγωνιστήσει στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και να εξελιχθεί σε ισχυρό κόμβο έρευνας και καινοτομίας στη Νοτιο-ανατολική Ευρώπη, με τις πρόσφατες επενδύσεις στην περιοχή από εταιρείες-κολοσσούς, όπως η Pfizer, η Cisco, η Deloitteκαι, καθώς και το τεχνολογικό πάρκο 4ης γενιάς ThessINTEC να το επιβεβαιώνουν.

Στη συνέχεια ο κ. Αντώνιος Κατεπόδης, Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β, Διευθυντής Β2 Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης & Διαχείρισης Ποιότητας, Υπουργείο Εξωτερικών με την εισήγησή του με θέμα «Επιλογή χώρας, έρευνα αγοράς, τα πρώτα βήματα. Η υποστήριξη των γραφείων ΟΕΥ» παρουσίασε εκτενώς το ρόλο και τη λειτουργία των γραφείων οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων προς τους Έλληνες εξαγωγείς και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για την είσοδό τους σε αγορές του εξωτερικού.

Ακολούθησε η εισήγηση της κας Γεύσης Μαυρουδή, Partner της διαφημιστικής εταιρίας Peppermint Ad με τίτλο «Εργαλεία και στρατηγικές επικοινωνίας στο εξαγωγικό marketing», η οποία μέσω παραδειγμάτων ανέδειξε πρακτικές επιτυχούς διείσδυσης σε αγορές του εξωτερικού.

Στη συνέχεια ο κ. Πασχάλης Τεμεκενίδης, Διευθυντής Ερευνών της δημοσκοπικής εταιρίας Palmos Analysis αναφέρθηκε στη Χρήση διαδικτυακών εργαλείων και τη σημαντικότητα αυτών και παρουσίασε πολλές πηγές και ιστοσελίδες από τις οποίες ο εξαγωγέας μπορεί να αντλήσει πολύ χρήσιμες πληροφορίες και στοιχεία, που σχετίζονται με την έρευνα αγοράς που επιβάλλεται να γίνει πριν την πρόσβαση μίας επιχείρησης σε μία νέα αγορά και πραγματικά λύνουν τα χέρια των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Τέλος, ο κ. Γεώργιος Βανίδης, Διευθυντής Εξαγωγών της γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ ΑΕ παρουσίασε το παράδειγμα της ΜΕΒΓΑΛ ΑΕ, μιας ιδιαίτερα  επιτυχημένης εξαγωγικής επιχείρησης.

Συνοψίζοντας μετά το πέρας των εισηγήσεων, ο κ. Θόδωρος Αξυλιθιώτης, που παρέχει υπηρεσίες σε θέματα εκπαίδευσης στο ΕΒΕΘ, ανέφερε όλα όσα θα πρέπει να λάβει υπόψη του ο νεοεισερχόμενος στον εξαγωγικό στίβο, με δεδομένο βέβαια το γεγονός ότι διαθέτει ένα ποιοτικό προϊόν

Ακολούθησαν σχόλια και παρατηρήσεις των συμμετεχόντων στην εκδήλωση, που κατά γενική ομολογία ικανοποιήθηκαν από τις εμπεριστατωμένες και πλήρεις παρουσιάσεις των εισηγητών.

Την εκδήλωση συντόνισε η κα Άννα Μπένη, στέλεχος του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Εκδόσεων του Επιμελητηρίου.

 Σημειώνεται ότι η εκδήλωση προβάλλεται στο κανάλι του Επιμελητηρίου μας στο Youtube και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να την παρακολουθήσουν στο https://youtu.be/PYuRuBiNTH4.

Επισυνάπτονται εισηγήσεις ομιλητών:

Από: 04-05-22  
Εώς: 04-05-22
Πίσω