decrease font size Επαναφορά γραμματοσειράς increase font size
Αρχική Σελίδα elen

ΔΤ ΕΒΕΘ: Το 66% των επιχειρήσεων κρίνει θετικά το σχέδιο επανεκκίνησης της οικονομίας - Μη ρεαλιστικό και δυσλειτουργικό το πλαίσιο λειτουργίας της εστίασης και του τουρισμού λέει η πλειοψηφία

12/06/20 11:01

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το 66% των επιχειρήσεων κρίνει θετικά το σχέδιο επανεκκίνησης της οικονομίας - Μη ρεαλιστικό και δυσλειτουργικό το πλαίσιο λειτουργίας της εστίασης και του τουρισμού λέει η πλειοψηφία -  Η έκπτωση της τάξης του 25% στην περίπτωση εμπρόθεσμης πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων το πιο δημοφιλές μέτρο

 

Μη ρεαλιστικό και δυσλειτουργικό θεωρεί το πλαίσιο λειτουργίας των επιχειρήσεων της εστίασης και του τουρισμού το 50% των επιχειρήσεων-μελών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, που συμμετείχαν σε έρευνα του Επιμελητηρίου, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis.

Η έρευνα (με τη συμπλήρωση on-line ερωτηματολογίων) διενεργήθηκε το χρονικό διάστημα 18-22 Μαΐου 2020 σε δείγμα 417 επιχειρήσεων-μελών του ΕΒΕΘ στο Νομό Θεσσαλονίκης, εστιάζοντας στην καταγραφή των προβλημάτων, που προκλήθηκαν από το lock down στην οικονομία, λόγω της πανδημίας.

Στην έρευνα συμμετείχαν επιχειρήσεις από το εμπόριο, τις κατασκευές, τις υπηρεσίες και την βιομηχανία-μεταποίηση.

Το παραπάνω ποσοστό του 50% αφορά στο πλαίσιο λειτουργίας της εστίασης, ενώ για τον τουρισμό το αντίστοιχο ποσοστό προσεγγίζει το 52%.

Μάλιστα στο ερώτημα για το πλαίσιο λειτουργίας της εστίασης και του τουρισμού, το ποσοστό όσων επιχειρήσεων εκτιμούν ότι είναι μη ρεαλιστικό και δυσλειτουργικό “εκτοξεύεται” στο 62% όταν τοποθετούνται σε αυτό το ζήτημα μόνο επιχειρήσεις της εστίασης και στο 71% όταν απαντούν για αυτό μόνο οι τουριστικές επιχειρήσεις.

Στο σύνολο του δείγματος της έρευνας, οι επιχειρήσεις είναι σε ποσοστό 90% πολύ ή αρκετά αρνητικά επηρεασμένες από την πανδημία και την επακόλουθη κρίση.

Το 32% βλέπει επιστροφή στην κανονικότητα σε 1 χρόνο

Έτσι, το 32% αναμένει επιστροφή σε κανονικό επίπεδο λειτουργίας σε περίπου ένα χρόνο, το 21% σε έξι μήνες, το 12% σε 4 μήνες, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξης του 9% που εκτιμά πως η επιστροφή στην κανονικότητα θα χρειαστεί 2 χρόνια.

Κρίνοντας τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν για την ένταξη της επιχείρησής τους στα μέτρα στήριξης της Πολιτείας, το 62% απαντά πως είναι πολύ ή αρκετά περίπλοκες και το 21% λίγο περίπλοκες.

Σε κάθε περίπτωση, οι επιχειρηματίες είναι καλά ενημερωμένοι (ποσοστό 66% συγκεντρώνει το πολύ και το αρκετά) για τα μέτρα στήριξης.

Στο θέμα των διαδικτυακών πωλήσεων, ως αντίδοτο το τελευταίο χρονικό διάστημα λόγω του lock down και της απαγόρευσης κυκλοφορίας, το 76% απαντά πως δεν πραγματοποιεί ανάλογες πωλήσεις.

Για όσες επιχειρήσεις απάντησαν πως έκαναν διαδικτυακές πωλήσεις και πριν την έναρξη της πανδημίας, το 33% δεν κατέγραψε ούτε αύξηση/ούτε μείωση στα σχετικά έσοδα, το 23% δηλώνει πως αυξήθηκαν λίγο, το 10% πως αυξήθηκαν πολύ, αλλά την ίδια στιγμή υπάρχει και ένα 22% που αναφέρει πως μειώθηκαν πολύ και ένα 9% που σημειώνει πως μειώθηκαν λίγο.

 

Μεγάλη η δημοφιλία της έκπτωσης στην περίπτωση εμπρόθεσμης πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων

 

Από όλα τα μέτρα στήριξης της Πολιτείας, το πιο δημοφιλές είναι η έκπτωση της τάξης του 25% στην περίπτωση εμπρόθεσμης πληρωμής ασφαλιστικών και φορολογικών υποχρεώσεων, ενώ υψηλά επίπεδα αποδοχής εμφανίζει και η έκπτωση της τάξης του 40% στο μίσθωμα επαγγελματικής στέγης, η αναστολή πληρωμής φόρων και η καταβολή της αποζημίωσης ειδικού σκοπού 800 ευρώ.

Επαρκή και αποτελεσματικά κρίνει τα μέτρα στήριξης το 43% των ερωτώμενων επιχειρήσεων, ενώ το 38% τα θεωρεί ανεπαρκή και αναποτελεσματικά.

Το σχέδιο επανεκκίνησης της οικονομίας κρίνεται σε ποσοστό 66% σωστό και μάλλον σωστό και το 25% το θεωρεί λάθος και μάλλον λάθος.

Τέλος, οι επιχειρήσεις ζητούν από τους Δήμους κατά σειρά σπουδαιότητας καλύτερη αστυνόμευση για την πάταξη του παρεμπορίου, ενώ ψηλά στις προτιμήσεις τους είναι και η μείωση των δημοτικών τελών, καθώς και οι παρεμβάσεις ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών και της διεύρυνσης χρήσης κοινόχρηστων χώρων χωρίς επιβαρύνσεις.


 

Πίσω