decrease font size Επαναφορά γραμματοσειράς increase font size
Αρχική Σελίδα elen

Μελέτη για το ελληνικό γιαούρτι στη Γερμανία

21/09/21 11:44

 

Επικαιροποιημένη μελέτη για τον κλάδο γιαουρτιού στη Γερμανία συνέταξε το Γραφείο ΟΕΥ του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Μόναχο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την μελέτη, ο αγροδιατροφικός τομέας αύξησε τη συνεισφορά του στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία (καλύπτει 35% της βιομηχανικής παραγωγής, εκτός πετρελαιοειδών, έναντι 15% κατά μέσο όρο στην Ε.Ε.) και επέδειξε μεγάλη ανθεκτικότητα στην περίοδο της πανδημίας, επιτυγχάνοντας αύξηση των εξαγωγών του, τάση που συνεχίστηκε και διευρύνθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Οι εξαγωγές γαλακτοκομικών προϊόντων καλύπτουν το 14% περίπου των ελληνικών εξαγωγών τροφίμων, με ανοδικό μερίδιο σε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.

Το ελληνικό γιαούρτι ειδικότερα, καταγράφει σταθερή άνοδο των πωλήσεων του σε ξένες αγορές, οι οποίες ανήλθαν το 2020 σε πάνω από 200 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 136 εκατ. ευρώ κατευθύνονται σε χώρες της Ε.Ε. και τα 68 εκατ. ευρώ σε τρίτες χώρες.

Οι ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού προς τη Γερμανία κατέγραψαν την τελευταία πενταετία αύξηση 21% και ανήλθαν το 2020 σε 7,9 εκατ. ευρώ έναντι 6,5 εκατ. ευρώ το 2016 (έναντι 84 εκατ. ευρώ στην Ιταλία και 56 εκατ. ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο), το μερίδιο τους όμως παραμένει σχετικά περιορισμένο, αφού αντιπροσωπεύουν μόλις το 4% περίπου των ελληνικών εξαγωγών γιαουρτιού παγκοσμίως.

Η γερμανική αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων κυριαρχείται από επιχειρηματικούς κολοσσούς του κλάδου της γαλακτοβιομηχανίας, οι οποίοι κατέχουν δεσπόζουσα θέση. Όπως καταδεικνύεται στην εν λόγω μελέτη, παρότι το ελληνικό γιαούρτι έχει πλέον αποκτήσει πρόσβαση στη γερμανική αγορά, οι πωλήσεις του περιορίζονται από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από τα λεγόμενα «ελληνικού τύπου» γιαούρτια καθώς και από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μεγάλων αλυσίδων super market.

Όπως συμπεραίνει η μελέτη, τα ελληνικά γιαούρτια δεν προσφέρονται στη γερμανική αγορά σε ανταγωνιστικές τιμές σε σχέση με τα γερμανικά γιαούρτια «ελληνικού τύπου», κατά συνέπεια θα πρέπει οι έλληνες παραγωγοί να επενδύσουν στο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, ήτοι στην άυλη προστιθέμενη αξία της φήμης, της διεθνούς αναγνωρισιμότητας, της υψηλής ποιότητας και της αυθεντικής συνταγής και γεύσης του ελληνικού γιαουρτιού.

Εφόσον αξιοποιηθούν τα ανωτέρω στοιχεία, υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια για την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών γιαουρτιού στη Γερμανία, οι οποίες θα μπορούσαν έτσι να προσεγγίσουν τα μερίδια αγοράς που κατέχουν σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

 


 

Πίσω