ΕΒΕΘ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τις μεταφορές – ΔΤ: Το Μετρό Θεσσαλονίκης, οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις στην πόλη και τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία για τη διαχείριση οχημάτων και κυκλοφορίας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο MONEY SHOW

cover
ΜΟΙΡΑΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Θεσσαλονίκη, 9.2.2024

Η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τις μεταφορές – Το Μετρό Θεσσαλονίκης, οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις στην πόλη και τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία για τη διαχείριση οχημάτων και κυκλοφορίας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση στο MONEY SHOW

 

Τα νέα έργα, οι επενδύσεις και η καινοτομία στις μεταφορές βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης στο MONEY SHOW 2024, που διοργάνωσαν χθες το Ελληνο-Ιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Η εκδήλωση είχε θέμα: New projects, investments and innovation in Τransportation: Challenges upon technology, sustainability and resiliency - Νέα έργα, επενδύσεις και καινοτομία στις Μεταφορές: Οι προκλήσεις της τεχνολογίας, της βιωσιμότητας και της ανθεκτικότητας».

Στην έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο CEO της ΤΗΕΜΑ Α.Ε., κ. Carlo Bianco, σημειώνοντας ότι κάθε 2-2,5 λεπτά θα διέρχεται συρμός του Μετρό, ενώ η εκτίμηση είναι ότι στους πρώτους μήνες της λειτουργίας του το Μετρό θα μεταφέρει περίπου 300.000 επιβάτες ανά ημέρα. Η Ιταλο-γαλλική εταιρεία THEMA AE έχει ήδη ξεκινήσει τις προσλήψεις προσωπικού και πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν και τα σεμινάρια εκπαίδευσης των υπαλλήλων και των στελεχών της στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, κατά τον ίδιο, η χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών, θα συρρικνωθεί στο 1,5’ λεπτό όταν θα τεθεί σε λειτουργία και η επέκταση του Μετρό προς την Καλαμαριά, καθώς στους 18 υφιστάμενους συρμούς του συστήματος, θα προστεθούν ακόμη 15.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΕΘ ΑΕ, κ. Γιάννης Τόσκας, επισήμανε πως για τη Θεσσαλονίκη υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία τριών συγκοινωνιακών hubs, ώστε να συνδέεται το Μετρό με τις λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ . Το ένα hub θα κατασκευαστεί στη Νέα Ελβετία με 700 επίγειες θέσεις στάθμευσης, το άλλο στα δυτικά στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό που η διαμόρφωση του εξαρτάται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ και το τρίτο στη Μίκρα στην περιοχή της Καλαμαριάς, όπου υπάρχουν προβλήματα απαλλοτριώσεων.

Στα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν για να γίνει εφικτή η κίνηση μεγάλου αριθμού βαρέων οχημάτων, προκειμένου να μειωθεί η επιβάρυνση της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο κ. Αθανάσιος Δημακαράκος, CEO της MOVYON SEE.

Η επικεφαλής πωλήσεων της Hitachi Rail, κα. Barbara Ferrari, σημείωσε ότι η διασυνδεσιμότητα, η ψηφιακή καινοτομικότητα και η ανθεκτικότητα είναι αναγκαία στοιχεία για τη διευθέτηση του σημερινού τοπίου των μεταφορών, ενώ η εταιρεία διαθέτει ψηφιακή πλατφόρμα για όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών σε μία πόλη.

Η δρ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου, αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, επισήμανε ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μία νέα γενιά υποδομών στις μεταφορές, όπου μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνονται και intermodal terminals, δηλαδή τέρμιναλ συνδυασμένων μεταφορών.

Συντονιστής στην εκδήλωση ήταν ο κ. Δημήτριος Δημητρίου, Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Η PROBINEX είναι ο χορηγός τίτλου του Money Show 2024, ενώ Χρυσός Χορηγός ήταν η EUROBANK.

Το MONEY SHOW 2024 στήριξαν ακόμη χορηγικά οι εταιρίες και οι φορείς: Cisco, Elpedison, Zenith, MovyOn, Vimar, Hellenic Train, ΟΛΘ, ΔΕΔΑ, ΔΕΠΑ Υποδομών, Όμιλος Σαμαράς & Συνεργάτες, Ξανθάκης ΑΤΕ, East-West Greece, BHCCI, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Επιμελητήριο Χαλκιδικής, Επιμελητήριο Τρικάλων, Margaropoulos & Associates, Link Consulting, PlanO2 Consulting, Fil-Eco και Focus Greece.